Marcowa pogoda

Witajcie Kotki!

Zapraszamy Was dzisiaj na zajęcia o marcowej pogodzie.

1. Spróbujcie przeczytać poniższe przysłowie.

2. Jak myślicie, co może oznaczać?

3. Przypomnijcie sobie nazwy kolejnych miesięcy. Którym miesiącem roku jest marzec?

4. Ułóżcie nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności:


5. Narysujcie na kartce duży garnek. W garnku rysujcie kolejno symbole pogody (zjawisk atmosferycznych), jakie będą pojawiały się na dzisiejszych zajęciach.

6. Dopasujcie, łącząc w pary obrazki przedstawiające marcową pogodę z odpowiednimi symbolami:

 

7. Posłuchajcie piosenki „Kucharz marzec”. Spróbujcie wymyślić ruchy/gesty pokazujące jej treść. 🙂

1.Do kuchni wpada Marzec
i chce coś ugotować,
lecz straszny z niego gapa,
nie może zdecydować…

Ref: Czy będzie śnieg, czy słońce
czy może jednak plucha,
ulewa mały wietrzyk,
czy wielka zawierucha

2.Do garnka wszystko wrzucił,
dołożył dwie przyprawy…
Co wyszło? Nie wiadomo!
Sam bardzo jest ciekawy…

Ref: Czy będzie śnieg, czy słońce…

3.Wiosną zdarzyć się może
w pogodzie zamieszanie.
Gdy marzec znów gotuje,
nikt nie wie co się stanie.

(Piosenka pochodzi z miesięcznika Bliżej Przedszkola 2.221/2020 – https://www.youtube.com/watch?v=3BiF9Gbc_Q0)

8. Zagrajcie w pogodowe memory:


9. Co może pojawić się na niebie, gdy jednocześnie świeci słońce i pada deszcz? Weźcie do ręki kredki o następujących kolorach: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski i fioletowy. Trzymajcie je razem w ręku i narysujcie wszystkimi jednocześnie na kartce łuk. Co powstało? 🙂

10. Policzcie elementy w poszczególnych zbiorach i dopasujcie odpowiednie liczby:

11. Spróbujcie przeprowadzić w domu eksperyment „Burza”. Potrzebne będą: słoik z metalową nakrętką, wełna i balon. Instrukcję znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4

12. Zajrzyjcie na swoją kartkę z narysowanym garnkiem i zjawiskami atmosferycznymi. Przeczytajcie wyrazy poniżej i sprawdźcie, czy wszystkie zostały przez Was zilustrowane. Jeśli nie, dorysujcie. A może znalazło się tam jeszcze coś?

13. Obejrzyjcie swoje kalendarze pogody z poprzedniego tygodnia. Jaka była pogoda? Czy cały czas była taka sama, czy też zmieniała się? Czy Waszym zdaniem przysłowie „W marcu jak w garncu” sprawdza się w tym roku? 🙂

Jeśli chcecie, możecie dalej prowadzić obserwacje pogody i zapisywać ich wyniki, rysując odpowiednie symbole pogody (Karta przyrodnicza – Kalendarz pogody).

 

Pozdrawiamy i ściskamy Was serdecznie,
Panie Małgosia i Iza