Nasze zabawki

 

Witajcie :))

Kochani dziś przygotowałam kilka propozycji. Zaczynamy.

Wysłuchajcie wiersz B. Szelągowskiej „Kraina zabawek”.

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka.

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami.

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze. Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu i tylko z radia płynie muzyka.

Odpowiedzcie na pytania:

Jakie zabawki były w pokoju?

Kogo pajac zaprosił do tańca?

Gdzie siedziały dwa misie?

Kto zdrzemnął się obok książek?

Przy czym stał kudłaty piesek?

Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

„Porządkujemy zabawki”- zabawa matematyczna

Zróbcie porządki w naszych zabawkach- ułóżcie porozrzucane zabawki na „półkach”(górnej, dolnej), przeliczcie je.

Następnie :
– ułożcie zabawki według określonej cechy (zabawki drewniane-plastikowe; małe-duże; miękkie-twarde; lalki-misie-samochody-klocki)
– przeliczcie elementy powstałych zbiorów
– porównajcie liczebność zbiorów

O jakim przedmiocie myślę?– zabawa matematyczna

W tę zabawę bawiliśmy się będąc w przedszkolu. Zaproś do zabawy kogoś z domowników. Jedna osoba myśli o danym przedmiocie, który znajduje się w danym pokoju czy innym pomieszczeniu. Druga zadaje pytania o cechy tego przedmiotu, np. czy jest długi czy krótki, czy jest zrobiony z plastiku czy z drewna i tp. Odpowiadacie tylko tak lub nie.

Zabawa ruchowa twórcza „Zabawki” – po usłyszeniu nazwy zabawki naśladujcie jej dźwięk, ruch lub sposób zabawy daną zabawką.

Wierszyki masażyki

Kanapka

Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa.

Słoń na wycieczce

Szedł sobie słoń na wycieczkę, (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
z tyłu na plecach miał teczkę, (rysujemy palcem prostokąt)
nos długi – trąbę słoniową (rysujemy trąbę)
i kiwał na boki głową. (ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki)
Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce. (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni)
Tak ociężale jak… słonie (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
szedł sobie wolniutko po drodze.

Powiedz, na których zabawkach można jeździć?

Obrazek pochodzi z https://chomikuj.pl/psotka2003/Super+Karty+pracy-+co+do+czego+pasuje

Miłego weekendu))