II A – Rybki

Witajcie w grupie Rybek!

Jesteśmy 4-latkami. Naszymi nauczycielkami są panie Luiza Filipunas i Małgorzata Lichmira. W grupie pomaga nam także pani Barbara Janus.


19Cze2020

Dzień dobry! Zaczynamy!

1. Na początek zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje ruchy do naśladowania i je komentuje:
– Drzewa powoli rosną – dziecko kuca, podnosi się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.
– Drzewa poruszają gałęziami – dziecko opuszcza ręce, lekko odchyla je na boki i obraca dłonie w nadgarstkach.
– Wiatr przechyla małe drzewka – dziecko przechyla się w jedną i w drugą stronę.
– Wyrosła piękna korona drzewa – dziecko unosi w górę ręce i lekko nimi porusza.
– Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dziecko wznosi ugięte lekko w łokciach ręce i łączy koniuszkami palców (tworzy koronę drzewa), skręca się lekko w prawo i w lewo, pochyla i prostuje.

[…]

18Cze2020

Dzień dobry, Kochani!

1. Zaczniemy od ćwiczeń oddechowych z liściem. Dziecko kładzie na dłoni liścia, wciąga powietrze nosem i wypuszczając powietrze ustami, stara się zdmuchnąć liść jak najdalej się da. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

2. Zamienicie się teraz w jeże. Na hasło „jeże na spacer” powoli poruszacie się na czworakach jak jeże. Na hasło „uwaga, lis!” jeże zwijają się w kulkę. Powtarzamy kilka razy.

[…]

17Cze2020

Kochane dzieci i Drodzy Rodzice serdecznie zapraszam was na kolejny dzień zajęć.

1.Nauka składania życzeń z okazji dnia taty.
Rodzic najlepiej mama albo babcia czyta życzenia a dziecko stara się je zapamiętać, by złożyć je tacie z okazji dnia jego święta w dniu 23.06.

Życzenia z okazji Dnia taty.

Z okazji Twojego Święta, za wczoraj i za dziś,
każdym czułym serca uderzeniem
i każdym z niego płynącym życzeniem
zdrowia, sił i codziennej radości
wraz ze słowami największej wdzięczności
za wszystkie dla nas trudy i starania
składamy Ci dzisiaj podziękowania.

[…]

17Cze2020

Witajcie Kochani!

1. Zaczniemy od rozgrzania buzi. Zapraszam do wspólnych ćwiczeń.
– Język jedzie do lasu na koniku – dziecko naśladuje kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie)
– W lesie język rozejrzał się dookoła – dziecko wykonuje ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
– Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dziecko wykonuje wdech nosem i wydech ustami.
– Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dziecko uderza czubkiem języka za górnymi zębami.
– Spojrzał w dół – dziecko wyciąga język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dziecko dotyka językiem każdego zęba.

[…]